Pp kicsi 45
2017-07-21
Rossz szokasok lekuzdese

5 rossz szokás, ami rosszat tesz a bőrnek

Bőrünk szépsége nagyon fontos, ezért sosem árt eleget olvasni róla. Nézzünk néhány alapvető hibát, amit sokan elkövetünk bőrünk ellen.  

1. Kevés alvás

Bár általában az emberek szeretnek aludni, viszont mondjuk vizsgaidőszakban, fesztiválokon, elfoglaltabb napokon megeshet, hogy csak néhány órát tudunk pihenni. Amennyiben ez nem válik szokásunkká bele is férhet egy-két alkalom, viszont, ha nem vigyázunk, a kialvatlanság káros hatásai a bőrünkön is meg fognak látszódni hosszútávon is. A bőrünk is alvás közben regenerálódik, így időt kell hagynunk erre a folyamatra, hiszen máskülönben idő előtt láthatjuk az arcunkon a nemkívánt szarkalábakat.

2. Egészségtelen táplálkozás, nem megfelelő folyadékbevitel

Az egészséges étkezés az egész testünkre jó hatással van, így bőrünk szépségét is fokozhatjuk, ha a megfelelő tápanyagokat juttatjuk a szervezetünkbe. A C-, E-, D-vitamin, és az antioxidánsok fogyasztása hozzájárul, hogy szebb, sokáig fiatalos bőrünk legyen. Sokat hangoztatott ételek, amik segíthetnek például, az az áfonya, gránátalma, mandula, köles, stb. A táplálkozás mellett pedig a kellő vízfogyásztás, ami nagyon fontos, hiszen a vízhiányos bőr első jele a szárazság, ezután pedig a szarkalábak megjelenése következik. A megfelelő folyadékbevitel hatására a bőrünk sima, rugalmas, és puha lesz. Lehetőleg szénsavmentes vizet fogyasszunk, és kerüljük a cukros üdítőket.

3. Napi smink

A smink eltömíti a pórusokat, nem hagyja lélegezni megfelelően a bőrt. A nem megfelelő sminkek használata és túl gyakori szépítkezés hosszútávon öregítheti a bőrt, rövidtávon pedig a pattanások, bőrhibák előbújását segítheti elő. A legjobb megoldás mindenféle sminkdolog elhagyása lenne, de aki ragaszkodik hozzá, figyeljen, hogy minél kevesebb káros anyag legyen a termékben, valamint, hogy ahogy csak lehet, gondosan mossa le, főleg éjszakára ne hagyja fenn.

4. Nem megfelelő krémek használata

Az arcápoló, hidratáló és hasonló krémek néha sok ártalmas vegyületet tartalmaznak, miközben azt hisszük, hogy jót teszünk vele a bőrünknek. Az arcápolás valóban nagyon fontos, viszont, ha ilyen terméket veszünk, itt is figyeljünk az összetevőkre, vagy válasszunk bio termékeket. Véleményem szerint legjobb, ha természetes dolgokat alkalmazunk. Én hidratálásra, ápolásra szőlőmagolajat vagy kakaóvajat használok, következőleg pedig a shea vajat fogom kipróbálni. Sminklemosásra szintén jó ötlet a szőlőmagolaj vagy az olívaolaj. Bőrradírnak pedig egy olívaolaj és (barna)cukor párost alkalmazok, ami után hihetetlenül puha lesz a bőröm.

5. Alkohol, dohányzás, szoláriumozás

Mindhárom dolog mértékkel természetesen nem jelent nagy problémát, de ha túlzásba visszük, a bőrünk is megsínyli. Dohányzás hatására az agy vitaminokat vonhat el az arctól, így a bőr fakóbbá válhat, ráadásul a kollagéntermelés is zavart szenvedhet, ami az öregedést gyorsítja fel.

A hosszútávú rendszeres alkoholizálás eredményeképp a bőr pirosasabbá, püffedtebbé válhat. Amikor alkoholt iszunk a bőrünk miatt is figyeljünk a megfelelő vízfogyasztásra, hiszen a dehidratáltság nem csak a másnaposságot idézi elő. Egy-egy átbulizott éjszaka után gyakran érzem azt, hogy bőröm veszített minőségéből, bár ez lehet csak az én fejemben létezik.

A szolárium és a napozás káros hatásait elég gyakran hangoztatják, és érdemes is megfogadni a tanácsokat. Személy szerint én imádok napozni, és nehezen tudnék lemondani a barna bőrömről sem, de azért igyekszem nem esni túlzásokba. A naptejekkel viszont nem árt óvatosnak lenni, hiszen ez is rengeted káros vegyületet tartalmazhat. Idén én úgy döntöttem, hogy magamnak készítem el a napvédő krémemet, aminek az alapanyagai a cink-oxid, méhviasz, kókuszolaj, és E-vitamin. Akinek nincs kedve evvel szórakozni, lehetőleg válasszon bio naptejet, ezekkel elkerülhetjük a pigmentfoltok, és az apró, mély ráncok megjelenését.

A szerzőről